CREASOFT vytvořil první srovnávač životního pojištění v ČR

CreasoftZeteo

Porovnání produktů životního pojištění je vzhledem k jejich složitosti velmi náročné. Pro CREASOFT to ale byla výzva! Intenzivní práce v loňském lockdownovém roce přinesla výsledky a společnost letos představila jako první na trhu agregátor produktů životního pojištění ZETEO Život. Umí produkty životního pojištění nejen porovnat, ale zároveň i sjednat. Na detaily jsme se zeptali Tomáše Síkory, ředitele firmy CREASOFT.

CreaSoft je na finančním trhu již etablovaným technologickým partnerem, který poskytuje služby více než třiceti obchodním partnerům. Pravidelně přichází s novými digitálními inovacemi, které usnadňují a zefektivňují práci finančních poradců. Nyní, jako první na trhu, přichází s agregátorem produktů životního pojištění.

 K rozhovoru jsme pozvali ředitele firmy CreaSoft Tomáše Síkoru.

Rok s coronavirem, práce na homeoffice, karanténa i rostoucí strach z epidemie fakticky znemožnil osobní styk mezi lidmi. Urychlila tato doba proces digitalizace ve firmách?

Epidemie koronaviru zasáhla firmy napříč trhem a radikálně změnila podmínky práce ve všech oborech. O to více postihla poradenský business, který do té doby byl z velké části postaven na osobním kontaktu poradce s klientem. Téměř veškerá komunikace přešla do online prostředí. Zároveň se měnily požadavky na interní procesy sdílení a předávání informací, a to už vyžaduje určité technologické zázemí. Myslím, že tato doba jen potvrdila, že digitalizace je základním pilířem dlouhodobé konkurenceschopnosti každého distributora finančních produktů. Firmy, které již v minulosti pochopily přínos digitalizace pro jejich práci a šly cestou zavedení moderních technologií do procesů, zvládly koronavirovou krizi daleko lépe než ty, které zůstaly z jakéhokoliv důvodu u papíru a excelovských tabulek. Epidemie ostatně jen urychlila, co se očekávalo. Některé firmy odešly z trhu, byly prodány nebo se přidaly k nějaké větší organizační struktuře. Poradci se vesměs obecně přesouvají do firem s lepším technologickým zázemím.

A co je nového v CreaSoftu, jak jste zvládli toto těžké období vy?

Ani naší firmě se koronavirus nevyhnul, ale naštěstí bez vážných následků pro členy našeho týmu i celou firmu. Vývoj produktů jsme nepřerušili, pracujeme ve střídavém režimu tak, abychom dokončili vše, co jsme si naplánovali. Doplnili jsme řadu agregátorů ZETEO o cestovní pojištění. Práci na něm jsme zahájili již před epidemií a doplnili jsme tak portfolio pro naše zákazníky.  Kromě toho jsme velmi rychle po začátku pandemie představili nový produkt s názvem onlineKANCL. Jedná se v podstatě o virtuální kancelář, která umožňuje video komunikaci obchodníka s klienty anebo komunikaci týmu v rámci jedné firmy. A to vše jednoduše zasláním linku a kompletně ve firemním designu každého zákazníka. Přes onlineKANCL bylo od začátku roku již realizováno téměř 800 schůzek a „provoláno“ 9 tisíc minut, přičemž každý měsíc počet uživatelů výrazně narůstá. Nejvíce úsilí jsme ale věnovali vývoji agregátoru produktů životního pojištění.

Můžeme se ještě na chvíli zastavit u produktu onlineKANCL, v čem se liší od běžně dostupných komunikačních platforem?

OnlineKANCL je snadno dostupný jak na počítačích, tak telefonech a dalších mobilních zařízeních. Nevyžaduje instalaci žádného dalšího softwaru. Jako moderní byznys nástroj může být integrován do ostatních informačních systémů a rozšířit ho o různé funkcionality.  Videohovor může probíhat mezi poradcem a klientem anebo, díky funkci multicall je možné uspořádat konferenční hovor až pro 50 lidí. Z každého jednání je možno vytvořit hlasový záznam. Co je důležité, že onlineKANCL je integrovatelný do ostatních produktů, takže například v produktu ZETEO může poradce, v průběhu online hovoru, jednoduše porovnat parametry pojištění, doporučit nejvhodnější variantu a uzavřít bezpapírově smlouvu. Jednání probíhají plně v souladu s požadavky legislativy. Pokud onlineKANCL použije poradce v rámci produktu MAXX, pak má možnost svolat poradu nebo zrealizovat školení či jinou vzdělávací akci.

A nyní ke srovnavači produktů životní pojištění. Všichni víme, jak je složité tyto produkty porovnávat, proto dosud takový produkt na trhu není. Vy jste v minulém rozhovoru říkal, že se do toho chcete pustit. Jak to dopadlo?

My máme rádi výzvy a rozhodně se jen tak nevzdáváme. Do vývoje jsme se pustili před více než rokem s velkou pokorou, protože některé pojišťovny i experti pochybovali o vytvoření objektivního agregátoru životního pojištění tak, aby byl uživatelsky příjemný, a přitom splňoval nároky procesu sjednání obchodu podle náročné legislativy. Naším cílem rovněž nebylo vytvořit další z řady produktových katalogů na trhu, ale sofistikovaný IT nástroj, který ve zkratce zaznamená situaci klienta, jeho požadavky, doporučí řešení, vyhodnotí AML a zdravotní dotazník, srovná relevantní nabídky pojišťoven a sjedná bezpapírově vybrané životní pojištění.  V zásadě systém neporovnává produkty pouze podle ceny, ale orientuje se především na jejich vlastnosti a na to, jak odpovídají potřebám klienta. Cena pojištění je v našem pojetí sice důležitým parametrem, ale zdaleka ne rozhodujícím. Proto také nenazýváme produkt „srovnavačem“, ale spíše agregátorem produktů životního pojištění.  Osobně jsem rád, že jsme výzvu zvládli, což dokazuje i pozitivní zpětná vazba jak od pojišťoven, tak od našich zákazníků, kde prvním z nich již produkt zavádíme.

Co tedy váš systém všechno umí?

Podporujeme celý proces nabídky a sjednání životního pojištění od sběru informací o klientovi, přes jejich vyhodnocení, doporučení parametrů pojištění, jeho následnou modelaci, sjednání návrhu a jeho potvrzení klientem. Umožňujeme také vytvářet a sjednat nabídky tvořené více produkty různých pojišťoven, nebo pojištění několika osob v rámci jednoho procesu. To výrazně ulehčuje práci poradce, který tak vše sjedná „na jednom místě“ a najednou. Vše pochopitelně bezpapírově. A samozřejmostí je i náš velký důraz na compliance čistotu, ať už se to týká vytváření záznamu z jednání nebo plnění požadavků AML a GDPR.

Jak moc jste při vytváření systému využili zkušeností, které jste získali při tvorbě obdobných aplikací pro neživotní pojištění?

ZETEO pro životní pojištění rozhodně není pouhým klonem systému ZETEO pro neživot. Od něj jsme se museli naopak naprosto oprostit. Stáli jsme totiž před nutností najít taková řešení, která na našem trhu ještě nikdo nepředstavil a neimplementoval.  Jak jsem už říkal, byla to velká výzva a stále pokračuje v podobě implementací produktů dalších pojišťoven. Jako první na trhu se bohužel potýkáme s nedostatečnou dokumentací i kvalitou jejich webových služeb. Mnohé z pojišťoven zaspaly dobu.

Tvrdíte, že jste museli najít naprosto nová řešení. Můžete být konkrétnější?

Tak například už zmiňovaná otázka vhodných nabídek vytvářených z produktů různých pojišťoven. Tato úloha je pak ještě o něco komplikovanější v případě, že se takto pojišťuje více osob najednou. Náš systém umí v rámci jednoho procesu pojistit například rodinu tak, že pro ni z každého produktu vybere tu nejvhodnější kombinaci připojištění. Velkou výzvou bylo také vyřešit přerušení celého procesu nabídky. Sjednání života je totiž více schůzková záležitost, přičemž je třeba, aby byl z každé z nich vytvořen záznam z jednání a tyto dokumenty na sebe také navzájem logicky navazovaly.

Kolik pojišťoven bude váš systém podporovat?

Spouštíme ho se šesti produkty čtyř pojišťoven. Měli jsme větší ambici, ale bohužel narážíme na technickou nepřipravenost na straně některých pojišťoven, což plánovaný rychlý rozvoj životního ZETEO brzdí. V každém případě máme připravené další dvě pojišťovny pro implementaci v následujících měsících a pak budeme postupně přidávat další v závislosti na tom, jak ony vytvoří potřebné technické podmínky na své straně.

A už máte na produkt nějakou zpětnou vazbu?

Na výsledek roční práce našeho týmu jsem opravdu pyšný. V tuto chvíli máme pro naše stávající i nové zákazníky jediný produkt svého druhu v ČR. A těší nás, že ti, kteří pochybovali, jsou nyní výsledkem mile překvapeni. Dosud jsme nezaznamenali žádnou negativní reakci. Jsem rád, že jsme se nenechali odradit a stali jsme se v tomto ohledu „průkopníky“ inovace.

A na závěr se musím zeptat, co plánujete do budoucna a čím nás překvapíte příště?

Překvapíme určitě (smích). Aby to ale bylo překvapení, pak toho nemohu prozradit mnoho. Snad jen to, že náš MAXX pro správu dat, provizí a řízení obchodní sítě chystá rozšíření o nové moduly pro nový segment trhu, větší datovou integraci a využívání dat pro obchodní účely. Naše plány v oblasti agregátorů nekončí u životního pojištění, ale posouváme se dále do jiných oblastí. A ještě něco navíc přijde na podzim. To důležité ovšem stále zůstává. Na rozdíl od některých konkurentů nejsme nijak kapitálově ani personálně propojeni s žádným z distributorů finančních produktů a zůstáváme jejich plně nezávislým technologickým partnerem.